Czyszczenie FAP DPF

W 100% bezpieczna procedura regeneracji.
Poznaj proces czyszczenia filtra FAP DPF.

Zobacz całą ofertę naszej firmy


Gromadzące się w filtrze cząsteczki sadzy powodują jego stopniowe zapychanie i utratę wydajności.

W momencie osiągnięcia przez filtr krytycznego poziomu zabrudzenia komputer pokładowy sygnalizuje błąd w układzie oczyszczania spalin i konieczna jest wymiana lub czyszczenie filtra cząstek stałych.

Filtr ma postać przestrzennej struktury o bardzo dużej całkowitej powierzchni ścianek. Cząstki sadzy osiadają na porowatych ściankach lub włóknach, wykonanych z metalu, materiałów ceramicznych, lub specjalnego papieru (tylko w przypadku filtrów jednorazowych). Wydajność prawidłowo działającego filtra zawiera się w przedziale od 85% do 100%, co oznacza, że do atmosfery przedostaje się nie więcej niż 15% pierwotnej zawartości zanieczyszczeń w fazie stałej.


Pracujemy na najwyższej klasy maszynie KJM1800 PREMIUM firmy kuyawksi motoparts.


Zobacz jak przebiega proces regeneracji filtra FAP/DPF

1

Demontaż

W pierwszej kolejności należy wyjąć filtr DPF z samochodu. Możemy zrobić to na miejscu w warsztacie lub możesz nam dostarczyć sam filtr DPF osobiście lub przesyłką kurierską. Jesteśmy elastyczni w tej kwestii.
2

Namaczanie

Drugim etapem jest namoczenie filtra w specjalnej substancji, która zacznie rozpuszczać sadzę nagromadzoną w środku. Czas namaczania zależy od wielkości filtra oraz tego jak bardzo jest zabrudzony.
3

Płukanie DPF

Właściwą cześcią jest płukanie pod bardzo wysokiem ciśnieniem filtra w specjalistycznej maszynie. Podobnie jak podczas maczania również czas płukania zależy od stanu twojego filtra. Trwa to od jednej do 3 godzin.
4

Montaż w aucie

Czysty i sprawdzony przez nas filtr można już zamontować w samochodzie. Podobnie jak w przypadku demontażu możemy zrobić to u nas lub odesłać filtr do nadawcy. Zapraszamy do kontaktu

PROCEDURA REGENERACJI I CZYSZCZENIA FILTRA DPF / FAP LUB KATALIZATORA:

  • Filtr lub katalizator jest regenerowany w polskiej maszynie KJM1800 PREMIUM
  • Wtryśnięcie specjalistycznego detergentu po obu stronach wkładu ceramicznego, który ma za zadanie m.in wypieranie zalegającego oleju silnikowego
  • Montaż filtra lub katalizatora w komorze czyszczącej maszyny KJM1800 PREMIUM
  • Czyszczenie DPF/FAP wodą o wysokim impulsowym przepływie. Proces czyszczenia rozpoczynany jest wstecznie do kierunku przepływu spalin
  • W drugim cyklu następuje odwrócenie kierunku przepływu. Rozpoczyna się czyszczenie wodą zgodnie z kierunkiem spalin
  • Trzeci cykl czyszczenia wodą jest powtórzeniem cyklu pierwszego
  • W przypadku bardzo mocno zabrudzonych filtrów DPF/FAP procedura czyszczenia jest powtórzona we wszystkich trzech krokach
  • Opróżnienie filtra lub katalizatora z wody
  • Suszenie filtra przepływem powietrza o temperaturze 90°C. Dzięki zastosowaniu podwójnego systemu urządzenia KJM1800 PREMIUM, możliwe jest równoczesne czyszczenie jednego filtra, a suszenie drugiego.
  • Chłodzenie filtra DPF w wymuszonym obiegu powietrza. Filtr po zakończonym procesie suszenia i chłodzenia jest wolny od wody użytej do czyszczenia
  • Powyższa procedura usuwa do 98,5% sadzy oraz popiołu, a także olej silnikowy lub płynu chłodniczy z filtra DPF/FAP lub katalizatora
  • Wykonanie testu przeciwciśnienia dla potwierdzenia skuteczności usunięcia sadzy i popiołu. Nadciśnienie podane w milibarach będzie zawarte na protokole z urządzenia.
  • Wartość przeciwciśnienia dla każdego filtra jest inna i ocenie podlega różnica "przed i po", a nie sama wartość końcowa.
  • Oceniamy ponownie wkład filtra DPF z obu stron.
  • Wystawiamy protokół z regeneracji.
  • Na życzenie klienta montujemy filtr w aucie.
NOWOŚĆ

Rabaty dla stałych klientów


SKORZYSTAJ Z NASZEJ OFERTY