Czyszczenie FAP DPF
W 100% bezpieczna procedura regeneracji.
Poznaj proces czyszczenia filtra FAP DPF.
Zobacz całą ofertę naszej firmy
Gromadzące się w filtrze cząsteczki sadzy powodują jego stopniowe zapychanie i utratę wydajności.
W momencie osiągnięcia przez filtr krytycznego poziomu zabrudzenia komputer pokładowy sygnalizuje błąd w układzie oczyszczania spalin i konieczna jest wymiana lub czyszczenie filtra cząstek stałych.
Filtr ma postać przestrzennej struktury o bardzo dużej całkowitej powierzchni ścianek. Cząstki sadzy osiadają na porowatych ściankach lub włóknach, wykonanych z metalu, materiałów ceramicznych, lub specjalnego papieru (tylko w przypadku filtrów jednorazowych). Wydajność prawidłowo działającego filtra zawiera się w przedziale od 85% do 100%, co oznacza, że do atmosfery przedostaje się nie więcej niż 15% pierwotnej zawartości zanieczyszczeń w fazie stałej.
Pracujemy na najwyższej klasy maszynie KJM1800 PREMIUM firmy kuyawksi motoparts.
Zobacz jak przebiega proces regeneracji filtra FAP/DPF
1
Demontaż
W pierwszej kolejności należy wyjąć filtr DPF z samochodu. Możemy zrobić to na miejscu w warsztacie lub możesz nam dostarczyć sam filtr DPF osobiście lub przesyłką kurierską. Jesteśmy elastyczni w tej kwestii.
2
Namaczanie
Drugim etapem jest namoczenie filtra w specjalnej substancji, która zacznie rozpuszczać sadzę nagromadzoną w środku. Czas namaczania zależy od wielkości filtra oraz tego jak bardzo jest zabrudzony.
3
Płukanie DPF
Właściwą cześcią jest płukanie pod bardzo wysokiem ciśnieniem filtra w specjalistycznej maszynie. Podobnie jak podczas maczania również czas płukania zależy od stanu twojego filtra. Trwa to od jednej do 3 godzin.
4
Montaż w aucie
Czysty i sprawdzony przez nas filtr można już zamontować w samochodzie. Podobnie jak w przypadku demontażu możemy zrobić to u nas lub odesłać filtr do nadawcy. Zapraszamy do kontaktu
PROCEDURA REGENERACJI I CZYSZCZENIA FILTRA DPF / FAP LUB KATALIZATORA:
- Filtr lub katalizator jest regenerowany w polskiej maszynie KJM1800 PREMIUM
- Wtryśnięcie specjalistycznego detergentu po obu stronach wkładu ceramicznego, który ma za zadanie m.in wypieranie zalegającego oleju silnikowego
- Montaż filtra lub katalizatora w komorze czyszczącej maszyny KJM1800 PREMIUM
- Czyszczenie DPF/FAP wodą o wysokim impulsowym przepływie. Proces czyszczenia rozpoczynany jest wstecznie do kierunku przepływu spalin
- W drugim cyklu następuje odwrócenie kierunku przepływu. Rozpoczyna się czyszczenie wodą zgodnie z kierunkiem spalin
- Trzeci cykl czyszczenia wodą jest powtórzeniem cyklu pierwszego
- W przypadku bardzo mocno zabrudzonych filtrów DPF/FAP procedura czyszczenia jest powtórzona we wszystkich trzech krokach
- Opróżnienie filtra lub katalizatora z wody
- Suszenie filtra przepływem powietrza o temperaturze 90°C. Dzięki zastosowaniu podwójnego systemu urządzenia KJM1800 PREMIUM, możliwe jest równoczesne czyszczenie jednego filtra, a suszenie drugiego.
- Chłodzenie filtra DPF w wymuszonym obiegu powietrza. Filtr po zakończonym procesie suszenia i chłodzenia jest wolny od wody użytej do czyszczenia
- Powyższa procedura usuwa do 98,5% sadzy oraz popiołu, a także olej silnikowy lub płynu chłodniczy z filtra DPF/FAP lub katalizatora
- Wykonanie testu przeciwciśnienia dla potwierdzenia skuteczności usunięcia sadzy i popiołu. Nadciśnienie podane w milibarach będzie zawarte na protokole z urządzenia.
- Wartość przeciwciśnienia dla każdego filtra jest inna i ocenie podlega różnica "przed i po", a nie sama wartość końcowa.
- Oceniamy ponownie wkład filtra DPF z obu stron.
- Wystawiamy protokół z regeneracji.
- Na życzenie klienta montujemy filtr w aucie.